Wednesday 4 July 2012

OMG , OMG , kelas batal lah !!!

Assalamualaikum...


Kali ni aku sesaja nak mengedik tahap kegabanan yang maksima. nak update pasal kelas batal sambil buat muka sedih sedih, padahal dalam hati suka kemain lagi lah

 aku selalu forward mesej kelas batal disertai dengan smiley sedih sebegini :(. HAHAHA

Aduh tertekan sungguh kan bila bangun diawal pagi dan siap siap nak pergi kelas, tetiba dapat mesej kelas batal, rasa nak makihamun, yelah kan bagos kalau bagitahu awal awal, tak perlulah nak amik masa mandi, siapsiap, iron baju, mekapmekap, pakai tudung. nak buat semua benda tuh dah makan masa sejam,

 *sebab malas nak gosok baju malammalam, bila nak pakai baru terhegeh hegeh gosok baju,

cubalah kalau lecturer tuh bagitahu kelas batal awal awal, macam kalau kelas pukul 8 bagitahu lah kelas batal waktu subuh tuh, boleh sambung tidur sambil meninggalkan peta satu malaysia kan kan kan, ni tak, dah jalan separuh padang, dapat mesej kelas batal, uhhh frustated sungguh lah kan :)

tapi kalau dah sampai kampus tak kan lah nak patah balik kolej kan, padahal sejam dua jam lagi kelas lain bermula, satu hal pulak nak menapak mengharungi rumput kemuncup tersebut, pastu mesti korang dan aku akan rasa bosan dan bosan dan bosan dan bosan kan semata nak tunggu kelas lain plak nanti.

so, bagi aku lah sambilsambil tunggu kelas lain bermula, ayuh lah kita buat sebarang aktiviti yang sedikit sebanyak memberi faedah kepada diri kita, yelah, life must go on kan, tak kan nak sedih sedih semata kelas batal kan.

  • Main permainan

yeah yeah, main game , tak kesah lah game apaapa pon asalkan game yang memberi kecergasan pada otak berfikir. kalau aku, aku main game UNO, kadang kadang pergi kelas bawak jer game UNO yang ada gambar snowhite kat depan, buat spare part in case kelas batal, kan heaven siket, dapat jugak release tension.boleh ajak kawankawan main sekali, main ramai ramai kan best, eratkan silaturrahim jugak tuh. :)

 aku punya uno ada gambar snowhite, hek hek, 
aku rasa too much addicted nak main game uno, 
eksaited bila jadi orang 1st cakap uno game, dengan penuh keriakan diwajah.
  • Siapkan tugasan

sedang kelas dibatalkan, boleh lah jugak gunakan masa yang ada dengan buat or siapkan kerja sekolah yang lecturer bagi, masa itu kan emas. so, gunalah dengan sebaik mungkin kan kan kan, in case tak paham boleh tanya kawan kawan yang faham, see, kat situ dah ad pertukaran ilmu, apa yang tak faham di tanya, usah malu malu kucing semata, so,gunalah kelas yang batal tadi, for sure, tak akan adalah manusia dalam kelas tuh and boleh lah amik kita siapkan tugasan yang diberikan, so, bila dah siap, hantar dekat lecturer, lecturer pon suka bila student dia hantar awalawal, rasa nak bagi extra marks jer, haha

  • Hangout kat Library

For sure, aku rasa mamat serta minah ulat buku sahaja yang pergi kot, tapi tak kan lah korang yang happy do lucky tak pergi kan, pergi jer, mana tahu dapat usha mamat serta minah yang cun belajar, susah nak cari mamat ulat buku tapi hensem zaman sekarang kan
. sambil gelak setan disertai nafsu serakah

so, apa kata isi masa kelas batal tersebut dengan menyiapkan tugasasn dimana memerlukan bahan rujukan yang banyak. tak kan lah semata buat esaimen copy and paste jer kan kan kan. thus, janganlah korang dan aku bersikap malas dan gunakanlah kemudahan yang pihak universiti berikan dengan sebaik mungkin. sebab lecturer suka kalau student dia buat esaimen bila banyak rujukan kat buku daripada rujukan kat pak cik google semata.

  • Dating dengan Lecturer

Inilah antara masa yang sesuai untuk korang jumpa lecturer, yelah bukan senang nak jumpa lecturer bila bukan waktu kelas, kadangkadang kita free, lecturer plak tak free, so, gunakan lah masa yang ada dengan jumpa lecturer, in case ada soalan yang tak faham, boleh terus tanya, kalau dah tanya pon and lecturer tuh tak ada kerja, boleh sembang sembang, mengeratkan silaturrahim kan kan. untung nya bila kita rapat dengan lecturer, kadang kala lecturer tersebut akan bagi tips tips penting untuk jawab soalan exam nanti, see, mungkin dah boleh skor 4 flat dah kat situ, kRik3

  • Hangout kat makmal komputer

Cehhh, sementara tengah bersengkang mata tunggu next class kan, apa kata kalau aku sarankan korang untuk pergi makmal komputer, dapat lah jugak facebook facebook, twitter twitter, poking poking, tagging tagging, liking liking, hehehe, tak membazir kan. tapi lagi tak membuang waktu kalau korang cari maklumat pasal esaimen lah, hahaha

  • Belajar berkumpulan

Yeahh, pretty idea kan, study group. study group bukan waktu nak exam jer, tapi sekarang pun boleh, sebagai persediaan awal, mana tahu next class nanti ada kuiz mengejut, at least korang dah study group dengan member korang, see, dapat skor 4 flat lagi kan. maybe korang boleh bincang tentang topiktopik lepas yang lecturer dah jar, yelah, kadang kala dalam kelas ada jugak tetiba mengelamun dalam kelas, megantuk lah, so, cari masa untuk study balik lah. kan nak dapat dean list award !!!

hah, aku memang dah ada anggota study group, kejap bertiga kejap berempat kejap berlima kejap beramai, hahaha, sesapa nak join pon boleh tapi kena belanja mekdi lah, hahahah


  • Dating dengan laki masa depan

ohsemm sungguh lah kalau dapat macam ni, aku pon selalu jer dating dengan laki masa depan aku bila kelas tetiba cancel, yelah, bukan selalu kan, tak salah pon nak dating ni, nak couple pon tak salah, cuma behave lah bila dah ada laki masa depan kan, kah kah kah

oke, silalah tengok gambar laki masa depan aku yang sangat hensem, kacak, semart, gojes, workholic.
dan sila jangan cair oke !

Choi Min Ho, 
ohhh, dia tengah cakap, 
"hey u, saranghae"
HAHAHA



see, aku tengah lapar, so, aku tengah makan, hurmmm, aku makan SNICKERS

sangat sedap, 

HUNGRY??

GRAB A SNICKERS



 gambar ihsan pak cik google kacak

No comments:

Post a Comment