Monday 2 July 2012

lets break with Kit Kat

Assalamualaikum beby !!!!

haha, sedang perut sedang penuh dengan makanan dan makanan dan makanan serta minuman hatta tidak sesedap makanan dirumah, alhamdulilah, kenyang jugak..

setelah berhempas pulas dengan quiz taxation yang membuatkan aku kekadang tengok kanan kiri depan belakang semata nak memastikan jawapan aku betul ker tidak *macam lah jawapan kawan aku betul sangat, tapi for sure, kawan kawan aku super duper pandai lah, hahaha, dah tak payah belajar dah, boleh kawin pon pon pon

okeh, setelah berpuasa blog selama beberapa hari, aku kembali nak merungakai bait bait cinta, kRik3

well, benda ni terjadi lah pada sahabat kepada kawan kepada saudara kepada mak jemah yang duk kat sungai buluh tuh, *tak payah pikir, korang tak kenal jugak

alkisahnya sebegini rupa lah:


si joyah ini telah berkasih kasihan dengan kekasih nya hampir 1 tahun, memang tengah falling in love sungguh lah, aku yang tengok pon rasa macam nak berkasihan jugak lah. tapi tidak lah. tapi tiba tiba si mamat kucai ini cakap nak break atau bahasa melayu putus. alasan yang diberikan adalah sebegini rupa:

mamat kucai: "joyah, i rasa i tak dapat nak teruskan relationship antara kita"

joyah: "how dare u mamat, how could u do this to me, dulu u cakap, lautan api sangup u renangi demi pertahan hubungan kita"

mamat kucai: "joyah, dulu i memang sayang dekat u, terlalu sayang dekat u, tapi apakan daya, mungkin ini bukanlah jodoh kita berdua, seandainya jodoh kita berdua, kita akan bersama kembali"

okeh, itulah situasi yang dapat aku jelaskan secara kabur kabur semata.

bagi aku, memang lah aku akan marah kalau tetiba tengah sayang kat seseorang then tetibe putus tanpa alasan yang kukuh, and aku sure korang pon maki hamun kan, tapi, sahabat kepada kawan kepada saudara kepada mak jemah yang duk kat sungai buluh tuh, steady nak mampus lah.

 kata dia: ku percaya ada cinta.


bagi aku jugak, aku steady jugak kalo putus dengan alasan sebegini rupa:

  • "honestly, i nak putuskan hubungan antara kita, sebab i dah bosan dengan u, i tak dapat go on relationship kita"


  • "i rasa mungkin setakat ini sahaja yang i mampu teruskan, lets break and be as a friend"

  • "i rasa u mampu dapatkan seseorang yang jauh lagi baik dari i, i doa u akan sentiasa bahagia, mungkin kita tak ditakdirkan bersama, kerana i yakin, akan ada insan lain yang lagi baik dari i untuk u"


  • "i nak putus dengan u, i tak tahan dengan sikap u yang queen control / kuat cemburu, i tak heaven bila couple dengan u"


  • " i tak dapat lupakan kekasih lama i, dia tetap berada di carta hati i sampai bila bila"


  • " i sayangkan u tapi i lebih sayangkan family i, dia tetap yang pertama, lahirnya i didunia dengan family i, tapi family i tak suka u, maafkan i,  i tetap sayangkan u"


haha, aku paling suka part yang last tuh, rasa macam sejuta dalam seribu nak cari. kah kah kah


well, aku pon pernah couple jugak, itu adalah alasan yang pernah aku guna bila aku dah fed up, tapi itukan cinta monye, so, tak salah lah, and for sure, aku rasa ex aku dah jumpa yang seribu kali baik dari aku, haha, aku pon kawan baik dengan dia punya awek, sebab bagi aku, aku dengan ex aku hanyalah cinta monyet semata, bukanlah cinta sejati.

aku suka bila putus guna alasan yang jelas, tak perlu berselindung, sebab bagi aku, bila aku berselindung aku akan rasa bersalah, yelah, tak fair lah macam tuh kan, aku bahagia tapi ex aku tak bahagia. sadiss sungguh aku rasa tahu. *boleh jadi PM dah kot, how much aku take care pasal rakyat


bagi aku: 

kalau korang nak putus sila lah bagi alasan yang kukuh, jangan semata nak tunjuk korang baik sangat lah, gua tak hadap okeh !!!

dan tak perlu lah kalo korang tergedik gedik nak putus dengan alasan sebegini, bagi aku, 

pergi mampus lah korang, damn it sungguh lah, HAHAHA * gelak setan

tak kesah pompuan atau lelaki


" i nak putus dengan u sebab i nak fokus belaja, i tak nak bercinta tapi pelajaran i hanyut"

bagi aku:

oke kalau memang korang memang serius nak putus sebab nak study, tapi tak perlu lah kalau kt fesbuk penuh pulak komen komen dengan perempuan lain, just fokus study kau dah lah, tak perlu lah nak mengayat perempuan lain,

bagi aku jugak, bila guna alasan sebegini rupa, macam memberi harapan kepada si mangsa, konpem lah si mangsa akan terus mengharap dengan si kekasih, yelah, dengan harapan lepas habis belaja terus si kekasih akan kembali kepada si mangsa. padahal si kekasih dah tawar hati dengan si mangsa, so, bagi aku silalah guna alasan yang kukuh lahi gitu dalam memutuskan hubungan.


"i nak putus dengan u sebab i nak jaga imam i, i rasa i dah terlalu banyak dosa, i nak berubah"

bagi aku:

secara sumpahnya aku agak macam tak leh bla lah jugak dengan alasan yang diberikan, mungkin itu adalah tokok tambah semata sahaja, tapi kalau betul, alhamdulilah lah, tapi tiba tiba aku terpikir lah jugak, kalau ko nak berubah and nak jaga imam, mestilah ko sayangkan dia lagi, kenapa tak ajak si mangsa turut berubah. melainkan kalau ko dah tak sayang kat dia kan kan kan !!!

so, fullstop lah dalam mengunakan alasan macam tuh, secara automatik akan tergeli geliman aku mendengarnya, alasan nak berubah and fokus belajar, dah lama ditelan dek zaman.


lawak tak!!!

Joyah: I nak break!!!

Mamat: *hulur kit kat*

Joyah: kenapa ni ???

Mamat: have a break, have a Kit Kat

Hahaha :D




No comments:

Post a Comment