Saturday 23 June 2012

korean drama: Rooftop Prince

 
 gambar ihsan pak cik google hensem

saranghae, sarangheyo, saranghae,sarangheyo, saranghae, sarangheyo


Assalamualaikum !!!!

hari ini aku agak gigih dalam menaip bait bait cinta yang tidak kesampaian, hua hua hua,

korang dah tengok belom drama rooftop prince, aku dah tengok, *sambil buat muka berlagak nak mampussss....

btw, aku baru jer habis tengok citer nie, COMEL sangat cerita nie, memang buat aku tergelak, suspen, melting, terkesima, dan lainlain yang seangkatan dengannya..

untuk suh aku review drama ni, memang berjeler jeler lah katanya, xkan lah aku nak cerita dari awal sampai akhir kan , tapi aku berani kerat jari anak patung barbie lah yang korang pasti akan tergelak bagai nak mampus tengok drama ni, bukan apa, awalawal aku dah tergelak bagai nak mampus.* ayat hiperbola semata


rooftop prince nie cerita nyer sebegini rupa:

crown prince yang dari 300 tahun sebelum nya telah selamat sampai pada tahun kita, kira 2012 lah kot, tujuan dia datang sebab nak selidik kes kematian crown princess. sesampai dia di abad 2012, tiba tiba dia terpaksa menyamar sebagai Yong Tae Yong, sebab real Yong Tae Yong telah ditolak dari boat oleh Yong Tae Moo, dorang ni kira sepupu lah kot.

Crown Prine datang ke tahun 2012 dengan 3 orang PA, nama dorang, Yoon Chul, Man Bo, Chi San.. tapi yang paling ohsemm haruslah Man Bo, hek hek ..

mereka sumer datang dari bumbung rumah Pak Ha, Pak Ha nie merupakan adik kepada Secretary Hong atau Hong Se Na. zaman 300 tahun dahulu, Hong Se Na ni adalah Crown Princess.

tapi tetiba Crown Prince ni telah jatuh cinta pada Pak Ha, kalau zaman 300 tahun sebelumnya, Pak Ha adalah Bu Yong. macam macam yang mereka lalui bersama kat atas bumbung tersebut, sampai satu masa Crown Prince dan yang lainlain telah balik ke Joseon, sobs sobs.

 
hahaha, tuh sajelah kot review pasal drama ni, nak lebih lebih silalah tengok sendiri, btw, drama ni drama yang baru dan agak hot lah, drama ni 20 episod sahaja, aku amik masa 2 hari tok habiskan drama ni, kira tak rugilah tengok cerita ni, tak ada part yang lembap, sebab cerita ni banyak buat aku suspen jugak, mungkin sebab aku overexcited kot, hahahahah

part kelakar bila:

* Crown Prine mulamula datang, dorang naik bus tanpa pakai kasut, pakai baju ikut warna lampu isyarat, hahahhahahahhahah, tahan gelak jer, 

 gambar ihsan pakcik google hensem

-hijau: Chi San
-merah: Crown Prince
-biru: Yoon Chul
 -kuning: Man Bo 

gambar ihsan pakcik google kacak
COMEL kan kan kan :))


part suspen bila:

* Yong Tae Moo dah jumpa real Yong Tae Yong, suspen jugak sebab terpikir apa yang akan terjadi pada fake Yong Tae Yong a.k.a Crown Prince.

*bila Yong Tae Yong dan Yong Tae Moo tengah gaduh, mereka bertumbuk. *dalam hati siapa yang menang padahal memang kebiasaannya hero yang akan menang, heeee

part melting bila: 

* fake Yong Tae Yong jaga, buat masakmasak dekat Pak Ha,* ingat senang nak cari laki macam tuh zaman sekarang, heeee :)


 gambar ihsan pakcik google kacak
depa duk beli couple ring, heee :))


dats all lah, aku berani kerat jari kaki patung barbie, u all akn suka dengan cerita nie, 

bebai :))    

No comments:

Post a Comment